Cash News Logo

IRS Propune Reguli pentru Plata în Rate a Taxelor pe Vânzările de Terenuri Agricole

Taxe & Contabilitate28 septembrie 2026, 18:26
IRS Propune Reguli pentru Plata în Rate a Taxelor pe Vânzările de Terenuri Agricole

Internal Revenue Service (IRS) și Departamentul Trezoreriei din Statele Unite au propus noi reglementări privind plata în rate a taxelor aferente anumitor vânzări de terenuri agricole. Aceste măsuri vizează contribuabilii care vând sau schimbă terenuri agricole eligibile cu fermieri calificați și care doresc să achite impozitul pe câștigul obținut în patru rate anuale egale.

Secțiunea 1062 din Codul Fiscal permite contribuabililor eligibili să își eşaloneze plata impozitului aferent câștigurilor obținute din anumite vânzări sau schimburi de terenuri agricole pe o perioadă de patru ani. Această opțiune se aplică vânzărilor sau schimbului realizate în anii fiscali care încep după 4 iulie 2025.

"Fermierii ar trebui să aibă opțiuni practice atunci când terenurile agricole sunt vândute," a declarat CEO-ul IRS, Frank Bisignano, într-un comunicat. "Programul 'Working Families Tax Cuts' ajută la menținerea terenurilor agricole în uz agricol, permițând vânzătorilor eligibili să-și împartă plățile taxelor pe parcursul a patru ani atunci când proprietatea calificată este vândută către fermieri activi."

Pentru a fi eligibile, terenurile agricole trebuie să fie proprietate imobiliară situată în SUA, utilizată în general de către contribuabil în scopuri agricole, sau închiriate unui fermier calificat în scopuri agricole, pe parcursul unei perioade substanțiale din cei 10 ani anteriori vânzării sau schimbului. De asemenea, proprietatea trebuie să fie supusă unei restricții legale, care să prevină, în general, utilizarea sa în alt scop decât cel agricol, timp de 10 ani după vânzare sau schimb. În plus, cumpărătorul trebuie să fie o persoană fizică activă în domeniul agriculturii.

Contribuabilii care fac această alegere vor plăti 25% din obligația fiscală aplicabilă la fiecare dintre cele patru plăți anuale în rate. Prima plată va fi, în general, scadentă la data obișnuită de depunere a declarației fiscale federale a contribuabilului, fără a lua în considerare eventualele amânări, pentru anul vânzării sau schimbului. Fiecare plată rămasă va fi, de obicei, scadentă la data obișnuită de depunere a declarației pentru anul fiscal următor.

Reglementările propuse abordează, de asemenea, vânzările sau schimburile realizate de parteneriate, S-corporații, trusturi și moșteniri. În cazul unei vânzări de către un parteneriat sau o S-corporație, partenerii și acționarii vor face, în general, propriile alegeri cu privire la partea lor din câștig. Reguli similare se vor aplica atunci când câștigul este transferat printr-un trust sau o moștenire către un beneficiar.

Reglementările propuse detaliază, de asemenea, modul în care contribuabilii pot satisface cerința privind utilizarea agricolă anterioară de 10 ani în anumite circumstanțe, inclusiv atunci când terenurile agricole sunt scoase temporar din producție în cadrul unui program guvernamental, ca parte a practicilor agricole recunoscute sau din cauza unor evenimente aflate în afara controlului contribuabilului.

Trezoreria și IRS solicită comentarii scrise sau electronice referitoare la reglementările propuse până la data de 30 noiembrie 2026, conform instrucțiunilor din reglementările propuse.